Mnohí majitelia e-shopov a marketéri často vinia z nízkej výkonnosti kampaní samotné reklamy alebo ich nastavenie. Pravdou však je, že ak sú vaše Meta reklamy nastavené správne a máte skvelý produkt, problém zlej výkonnosti reklám často leží mimo samotných reklám.
Jeden z možných dôvodov, prečo vaše reklamy nefungujú tak, ako by ste chceli je váš web.
Tu prichádzajú na scénu dve kľúčové skratky.
Zoznámte sa s UX a CRO
Pre tých čo nevedia…
UX (User Experience) alebo používateľská skúsenosť, predstavuje celkový dojem, aký majú návštevníci z vášho webu. Zahŕňa všetko od rýchlosti načítania stránky, cez intuitívne ovládanie, až po dizajn, ktorý zákazníka sprevádza jednoduchým a príjemným nákupným procesom.
Ak používate „krabicové riešenie“ ako Shoptet či Shopify, základy UX pravdepodobne spĺňate. Napriek tomu je dobré si overiť, či váš e-shop nezaostáva.
Na tému UX Vám odporúčam prečítať si tento užitočný článok od UX dizajnéra Michala Farkaša, ktorý vám ukáže, ako zabezpečiť UX základy pre váš e-shop tak, aby ste zbytočne neprichádzali o zákazníkov.
…okrem UX sme si spomenuli aj CRO.
Čo je CRO?
CRO, (Conversion Rate Optimization) alebo optimalizácia konverzného pomeru sa zameriava na to, ako premeniť návštevníkov vášho webu na platiacich zákazníkov. Ide o úpravy a testovanie prvkov na stránke, ako sú napríklad tlačidlá, fotky či popisy produktov, aby ste zvýšili počet dokončených nákupov.
Keďže CRO je rozsiahla téma sama o sebe a nie je možné ju v tomto článku podrobne rozobrať, pred akýmikoľvek zmenami je dôležité si o nej viac naštudovať.
Určite nezaškodí, ak sa v tomto smere poradíte so špecialistom.
Ak sa však rozhodnete ísť do toho sami, fandím vám a chcem vám to uľahčiť. Preto sa s vami podelím o môj interný checklist, ktorý vám pomôže skontrolovať váš e-shop a nájsť príležitosti na zlepšenie.
Stiahnuť checklist
A to je na teraz všetko
Ak chcete z vašich reklám vyťažiť maximum, nezabúdajte, že výkonnosť META ads kampaní nie je len o ich nastavení. Teraz už viete, že UX a CRO sú vašimi spojencami na ceste k vyšším konverziám a spokojnejším zákazníkom.
Držíme vám palce! ✊ Optimalizácia e-shopu určite nie je jednoduchá, vyžaduje si čas a dôkladnú prípravu. Pevne verím, že ak sa do toho pustíte, výsledky na seba nenechajú dlho čakať. 😉